4 zasady diety dla zestresowanych

Stresu nie unikniemy. Dlatego trzeba wiedzieć, jak sobie z nim radzić. A odpowiednio dobrana dieta jest jednym ze sposobów.

 

4 zasady diety dla zestresowanych:

 

1. Jedz pestki, nasiona i zielone warzywa 

 

Są bogate w witaminy z grupy B oraz magnez, niezbędne w sytuacjach stresowych. Szczególnie wskazane są pestki słonecznika, sezamu i migdały.

Sięgaj po produkty bogate w antyutleniacze (witaminy A, C i E), które wymiatają z organizmu wolne rodniki i substancje uwalniane w reakcji na stres, a ponadto pomagają w przemianie tryptofanu w serotoninę, poprawiającą nastrój.

 

2. Częściej jadaj ryby 

 

Zwłaszcza te tłuste (jak śledź, makrela, halibut, łosoś), bogate w nienasycone kwasy tłuszczowe, które wspomagają walkę ze stresem. Ponadto zawierają wapń (sardynki!), a ten minerał jest „zabierany” z organizmu, gdy się denerwujemy.

reklama

3. Parz sobie ziółka 

 

Nie żałuj sobie ich. Filiżanka herbatki rumiankowej, z kozłka lekarskiego, melisy, męczennicy (passiflory) czy chmielu wyciszy i poprawi nastrój.

 

4. Na kolację zjedz kanapkę 

 

Najlepiej z pieczywa wieloziarnistego z kilkoma plasterkami mięsa z indyka (z ciemniejszej części) i żółtym serem. Dzięki zawartemu w nich tryptofanowi szybciej zaśniesz, a rano obudzisz się w lepszym nastroju.

 

Na ten temat

Tekst: Bożena Stasiak

Fot. Shutterstock

Tagi:

Zobacz także

E-jedzenie: co oznaczają symbole E na etykietach?

E-jedzenie: co oznaczają symbole E na etykietach?

Sztuczne dodatki w wędlinach, serach czy słodyczach? Jest ich w sumie ponad 400 i kryją się pod wspólnym symbolem E. Okazuje się jednak, że nie każde E to trucizna. »

Gluten: wróg czy przyjaciel?

Gluten: wróg czy przyjaciel?

Poznaj fakty i mity na temat glutenu oraz diety bezglutenowej. »

Pij wodę, nie lej wody!

Pij wodę, nie lej wody!

Wszyscy wiemy, że w codziennej diecie woda jest podstawą. Ale mało kto wypija 1,5 l wody dziennie! »

Już w kioskach: Wrzesień 2017

Pozostań z nami w kontakcie

mail fb pic YouTube
Wydanie specjalne 2/2017