Kamienie na dobry sen - jakie wybrać?

Sen jest najlepszą medytacją, regeneruje ciało i umysł. A co zrobić, kiedy nie można zasnąć? Położyć kamienie obok łóżka!

 

Kamienie na dobry sen

 

Sposobów na zdrowy sen jest wiele – od odpowiedniej diety, po wysiłek fizyczny aż do padnięcia tuż przed udaniem się do łóżka. No i nie zapominajmy o medytacji, która wycisza nasz przeciążony informacjami mózg. Natomiast moja przyjaciółka Elena twierdzi, że ją z bezsenności wyleczył zestaw sześciu kryształów, który dobrała metodą prób i błędów.

Kamienie zbudowane są z siatki krystalicznej, która drga specyficznymi wibracjami, dlatego jeden kamień działa na umysł, inny na ciało. Jeden dodaje energii, inny wycisza. A gdy działają razem, potrafią niekiedy czynić cuda.

Kamienie (wielkości co najmniej 3 cm) powinny leżeć niedaleko twojej głowy, np. na nocnym stoliku. Najlepiej obok siebie, w rządku. Jeśli masz niespokojną noc, z sennymi koszmarami, to następnego ranka opłucz je pod strumieniem bieżącej wody i wyłóż na parapet, by oczyściły się z negatywnych energii i wieczorem znów połóż je na stoliku.

 

Karneol

 

Zwalcza zmęczenie, dodaje ikry. To kamień oddziałujący na czakrę splotu słonecznego (dwa palce nad pępkiem). Jego energia harmonizuje czakrę, dodając ciału sił i witalności, a także sprawia, że umysł łatwiej się koncentruje. Pomoże opanować gonitwę myśli, która dopada nas przed snem, kiedy prowadzimy zbyt intensywny tryb życia lub mamy problemy. Ludzie od niego łagodnieją.

 

Agat w szaro-czarne paski


Uspokaja myśli. Jest kamieniem równowagi fizycznej, emocjonalnej i intelektualnej. Idealny dla tych, którzy wymagają od siebie zbyt dużo, wciąż są z siebie niezadowoleni. Energia kryształu obniża stres i wewnętrzny niepokój. Ulecza gniew i żal, usuwa napięcia po trudnych doświadczeniach.

reklama

 

Sodalit

 

Relaksuje. To kryształ kojarzony z mądrością i wewnętrznym spokojem. Jego energia usuwa lęki, które pojawiają się, kiedy zasypiając, tracimy nad sobą część kontroli. Przed snem, zanim zgasisz lampkę, wpatruj się przez kilka minut w złote linie przebiegające przez granatową głębię sodalitu, aż wyda ci się, że się poruszają, pulsują. Wtedy już twój umysł wchodzi w stan spokoju, kiedy zaśnięcie będzie naturalnym kolejnym krokiem.

 

Kamień księżycowy

 

Łagodzi emocje. Stres, poczucie odrzucenia, przegranej, samotności… wszystkie te demony wyłażą z twojej podświadomości i domagają się uwagi poprzez niespokojne sny i koszmary. Rano czujemy się jak wypluci. Moc kamienia księżycowego łagodzi rozchwianie umysłu. A to, że jest kojarzony z Luną i kobiecym cyklem wynika z tego, że ma moc łagodzenia burz hormonalnych.

 

Różowy opal

 

Otoczy cię miłością. Energia tego kryształu oddziałuje na czakrę serca, wzmacniając umiejętność empatii, a także lecząc emocjonalne rany. Jeśli czujesz w sercu ostry szpikulec zdrady, ten kamień może go stępić, a tym samym pozwoli wykorzystać dar snu. Mówi się też, że jego moc przyciąga miłość.

 

Cytryn

 

Zapewnia radosne przebudzenie. Sprzyja poczuciu bezpieczeństwa. Działa na czakrę serca, wzmacniając umiejętność empatii, a także lecząc emocjonalne rany. Jeśli czujesz w sercu ostry szpikulec zdrady, ten kamień może go stępić, a tym samym pozwoli wykorzystać dar snu.  Mówi się też, że jego moc przyciąga miłość.

 

Jak przypomnieć sobie sen?


To, co śni nam się dzisiaj, uzupełnia marzenia senne z wczoraj. Badając symbole, warto rozpatrywać to, co pojawiało się w snach w ciągu kilku ostatnich nocy. Tylko jak je zapamiętać?  

• Przed położeniem się do łóżka recytuj sugestię: Dziś w nocy zapamiętam moje marzenia senne. Dziś wieczorem mam doskonałą pamięć do zapamiętania snu.

• Po obudzeniu się chwilę poleż nieruchomo i skup swoje myśli na snach. Zadaj sobie pytania – gdzie byłam? Co robiłam? O czym śniłam?

• Przygotuj sobie zeszyt, który przeznaczysz na zapisywanie snów. Połóż obok łóżka. Zanim zaśniesz, otwórz go na czystej kartce i napisz na górze datę. W ten sposób pokażesz podświadomości, że oczekujesz, że zapamiętasz marzenia senne. Po obudzeniu, zapisuj w dzienniku wszytko, co ci się przypomni ze snu. Mogą to być obrazy, dźwięki, uczucia, emocje, symbole itp.

• Jeśli zdecydujesz się na budzik, upewnij się, że jest w zasięgu ręki i możesz go łatwo wyłączyć. Jako sygnał budzika najlepiej stosować ulubioną piosenkę o narastającym poziomie głośności. Chodzi o to, aby budzić się możliwie najłagodniej i wykonywać przy tym minimalną ilość ruchów.

• Lepiej zapamiętasz marzenia senne, jeżeli będziesz trenował pamięć w stanie czuwania. Rozwiązuj krzyżówki, zapamiętuj listy zadań do zrobienia.

Na ten temat

Tekst: Elwira D’Antes, PZ

Tagi:
Już w kioskach: 2019


Pozostań z nami w kontakcie

mail fb pic YouTube

Wydanie specjalne 1/2020