Len

Siemię lniane to skarbnica cennych dla zdrowia i urody substancji, ale żeby wypięknieć, nie wystarczy używać maseczek, kremów czy odżywek z lnem.

Len Warto też włączyć siemię i olej lniany do codziennego jadłospisu, bo zawarte w nich nienasycone kwasy tłuszczowe doskonale oddziałują nie tylko na skórę, ale i na narządy wewnętrzne naszego organizmu. Wiadomo, że usprawniają trawienie i przemianę materii, dzięki czemu zmniejsza się brzuszek i znikają zapasy niepotrzebnego tłuszczu. Mają też zbawienny wpływ na mięśnie – wzmacniają je i wspierają ich odbudowę. Niedawno odkryto, że substancje zawarte w nasionach lnu likwidują złogi cholesterolu.

O tym, że w organizmie gromadzi się zbyt wiele tej niepożądanej substancji, jako pierwsze sygnalizują oczy, a konkretnie pojawiające się starcze obwódki wokół tęczówki oraz żółtawe zgrubienia na powiekach, które szpecą i dodają lat. Aby zlikwidować ten problem, wystarczy trzy razy dziennie jeść łyżeczkę zmielonego siemienia. Można też zalać 2 szklankami przegotowanej i ostudzonej wody 2 czubate łyżki nasion lnu, odstawić na 30 minut, przecedzić i pić w trzech porcjach w ciągu dnia.



Siemię dla smakosza

Z syropem. 2 łyżeczki siemienia zalej szklanką wody, gotuj 30 minut, przecedź, dodaj 1 łyżkę syropu owocowego.

Pij dwa razy dziennie po 1/2 szklanki.

Z kefirem. Wymieszaj 1 łyżkę mielonego siemienia lnianego z kefirem (może być też jogurt lub zsiadłe mleko). Jedz codziennie na drugie śniadanie.
Lniane sezamki. Lekko podpiecz na suchej, rozgrzanej patelni 2 łyżki siemienia lnianego (pod przykryciem, bo „skaczą”). Następnie wymieszaj je z 1 łyżeczką miodu i zjadaj jak sezamki.

Z sałatką. Nasiona lnu można też dodawać do prawie wszystkich sałatek. Szczególnie dobrze smakują z ziemniakami.

reklama
Źródło: Wróżka nr 5/2006
Tagi:
Już w kioskach: 2019


Pozostań z nami w kontakcie

mail fb pic YouTube

Wydanie specjalne 2/2019