Strona 3 z 3
Wspólnota ważniejsza niż komfort
Nowy wizerunek Donny Karan nadwerężyła kampania reklamowa kolekcji wiosna/lato 2012. Została oskarżona o „propagowanie rasizmu i imperialistycznych postaw”. Tym razem jej projekty zainspirował pobyt na Haiti. Włączyła się w pomoc miejscowej ludności po trzęsieniu ziemi w 2010 roku.
Stonowane ubrania w kolorach zieleni i brązu prezen- towała modelka Adriana Lima, a zdjęcia do sesji zrobił Russell James. I to właśnie jedno z tych zdjęć – na którym za Limą siedzą Haitańczycy – wywołało burzę. Tym razem Karan zaatakowali tropiciele politycznych niepoprawności: „Lima ma jaśniejszy kolor skóry, a mieszkańców wykorzystano jako rekwizyty”.
„Tą kampanią chciałam zwrócić uwagę świata na trudną sytuację Haitańczyków”, broni się Karan. „Wierzę, że tam, gdzie jest kreatywność, jest nadzieja. Stworzyłam nawet „Hope, Help & Relief Haiti”, by zaangażować ludzi muzyki, filmu i mody w pomoc dla Haitańczyków”. „Powinniśmy podziwiać tych, którzy upadli, ale mieli odwagę i siłę, by wstać. Tak jak Haiti podnosi się po trzęsieniu ziemi” – można przeczytać na jej blogu.
„Odkryłam w życiu nowy cel, chcę być ambasadorką Haiti. Zawsze kochałam słowa: kaszmir, komfort, szampan. Ale teraz ważniejsze są inne: współpraca, wspólnota. Tylko wspólnie możemy zrobić coś dla innych. Dlatego tworzę społeczność on-line, miejsce współpracy, wsparcia, inspiracji”.
reklama
Kobiecość ma wielką moc Wraz z Arianną Huffington, założycielką „Huffington Post”, i Sarah Brown, żoną byłego premiera Wielkiej Brytanii, Donna Karan była współgospodynią dwudniowego sympozjum WIE „Women: Inspiration, Enterprise”, (Kobiety: Inspiracja i przedsiębiorczość). Przekonywała, że kobiety muszą wreszcie zrozumieć, ile ich głos może zmienić na świecie, zwłaszcza w opiece zdrowotnej, ochronie środowiska, edukacji i zachowaniu tradycji.
„Kobieta powinna wrócić do tego, co w niej najsilniejsze – do kobiecości. Ubierać się jak kobieta, czuć się kobietą. I co najważniejsze, otworzyć serce, umysł, ciało i duszę. Nadszedł czas, by zadbać o siebie, przestać być ofiarami, odnaleźć spokój i odzyskać siły”, przekonuje. Z tym przesłaniem podróżuje po całym świecie. W ubiegłym roku z przyjaciółką kabalistką Karen Berg odwiedziła także Polskę. Wzięła udział w spotkaniu promującym działalność swojej fundacji.
Donna Karan jako pierwsza amerykańska projektantka otrzymała od „Fashion Group International” nagrodę „Superstar Award”. Marka DKI znana jest na całym świecie, a teraz nadszedł czas Urban Zen. To nie tylko działalność charytatywna, ale także linia ubrań, mebli, dodatków, tworzonych zgodnie z ideą uczciwego handlu, w którym ważne są etyka, ekologia i recykling. Marki tworzone przez Karan to nie tylko ubrania, to styl życia. Zawsze uważała, że kobiety mają wielką moc, ale trzeba im pomóc ją uwolnić.
Katarzyna T. Nowak
fot. medium, shutterstock.com
dla zalogowanych użytkowników serwisu.