Ninjitsu

Legendarni Ninja, zwani też wojownikami cienia, dysponowali niezwykłymi umiejętnościami. Były one wynikiem systematycznych, żmudnych ćwiczeń oddechowych, medytacyjnych, relaksacyjnych i trenowania ciała. My też możemy skorzystać z niektórych, tych najprostszych technik ninjitsu, by powiększyć własne siły witalne, wzmocnić ciało, odporność na choroby i osiągnąć wewnętrzny spokój.

Ninjitsu Spośród wszystkich znanych wschodnich sztuk walki żadna nie wzbudziła tylu kontrowersji, jak właśnie licząca sobie co najmniej kilkanaście setek lat japońska sztuka ninjitsu. Jej zasady zostały ujawnione na Zachodzie dopiero 50 lat temu przez lekarza Masaakiego Hatsumiego, wielkiego mistrza Ninja z klanu Togakure Ryu.
Hatsumi tak określa cel tej sztuki: „Na Zachodzie sądzi się, że ninjitsu używa się do zabijania i innych złych czynów. Bycie prawdziwym Ninja oznacza podążanie drogą dobrotliwego serca, umysł Ninja jest umysłem miłosierdzia”.

Sztuka ninjitsu obejmuje ogromną wiedzę, która jest zarazem podstawą niepowtarzalnej filozofii i stylu życia wojowników Ninja. Są oni – bardziej niż jakakolwiek inna grupa – zjednoczeni z siłami przyrody.
Najdawniejszymi ćwiczeniami zdrowotnymi, o których przekazy zachowały się do naszych czasów, są techniki Jelenia, Żurawia i Żółwia. Te trzy pozycje oddziałują na układ hormonalny, który wpływa na funkcjonowanie całego organizmu.
Wykonywanie codziennie dwunastu powtórzeń połączonych ćwiczeń Jelenia, Żurawia i Żółwia pomaga w zachowaniu doskonałej formy.

  • Technika Jelenia przedłuża życie, wzmacnia siły seksualne, u mężczyzn pobudza wydzielanie testosteronu, a u kobiet żeńskich hormonów estrogenów oraz zapobiega chorobom piersi i sprzyja ich ujędrnieniu.
  • Technika Żurawia leczy dolegliwości układu trawiennego: zaparcia, biegunki, chorobę wrzodową żołądka i dwunastnicy.
  • Technika Żółwia rozciąga cały kręgosłup, wzmacnia mięśnie barków, usuwa zesztywnienia, obolałość, zmęczenie szyi i ramion, oprócz tego poprawia przemianę materii.

reklama



Ćwiczenie JeleniaĆwiczenie Jelenia

  1. Usiądź na stopach tak, aby jedna pięta naciskała na miejsca intymne. Następnie energicznie potrzyj ręce, umieść je na piersiach, aby poczuć, jak ciepło dłoni przenika przez skórę.
  2. Masuj piersi kolistymi ruchami (lewą ręką w kierunku zgodnym ze wskazówkami zegara, prawą w przeciwnym). Wykonuj te ruchy co najmniej 36 razy. Następnie odwróć kierunek ruchu dłoni i masuj piersi tę samą liczbę razy.
  3. Po zakończeniu ćwiczenia zaciśnij mięśnie intymnych miejsc. Uwaga: tego ćwiczenia nie należy wykonywać w czasie miesiączki.


 
Ćwiczenie ŻurawiaĆwiczenie Żurawia

  1. Stań lub wygodnie usiądź. Energicznie potrzyj dłonie o siebie. Przyłóż je do dolnej części brzucha.
  2. Następnie połóż kciuk prawej ręki na pępku i przykryj prawą dłoń lewą (mężczyźni przykładają kciuk lewej dłoni do pępka i przykrywają lewą dłoń prawą).
  3. Zrób powolny wydech, równocześnie naciskając brzuch dłońmi.
  4. Weź wdech, jednocześnie wypychając brzuch do przodu.
  5. Odpręż się i po kilku chwilach powtórz ćwiczenie z punktu 2 i 3. Następnie zrób powolny długi wdech, napełniając powietrzem płuca stopniowo od dołu (tak jak woda napełnia szklankę). Powtórz 15 razy.


 
Ćwiczenie ŻólwiaĆwiczenie Żólwia

  1. Usiądź ze skrzyżowanymi nogami i przyciśnij podbródek do klatki piersiowej, a czubek głowy staraj się wyciągać w górę. Rozluźnij barki.
  2. Powoli odchyl głowę do tyłu, jakbyś chciała dotknąć potylicą karku (nie rób tego na siłę ani się nie nadwerężaj, tylko pozwól głowie opaść do tyłu i się rozluźnić). Podnieś barki.
  3. Zsynchronizuj ruchy z oddechem. Opuszczając podbródek do klatki piersiowej, bierz wdech, odchylając głowę w tył – rób wydech. Ćwiczenie wykonaj kilka razy.

Źródło: Wróżka nr 4/2006
Tagi:
Już w kioskach: 2019


Pozostań z nami w kontakcie

mail fb pic YouTube

Wydanie specjalne 2/2019