Niech się spełnią!

Noworoczne postanowienia! Niemal każdy z nas je robi, lecz – jak się okazuje – rzadko komu udaje się je zrealizować. Co zrobić, aby tak się nie stało?

Jak zaczarować rzeczywistość, żeby nasze marzenia urzeczywistnić? Znamy na to sposób: noworoczna mapa marzeń!!


1. Zacznij od ustalenia swoich celów. To wcale nie takie proste, jak się wydaje. Dobrze wybrane muszą spełniać kilka warunków – być możliwymi do spełnienia, racjonalne, mierzalne (np. chcesz zarobić 10 tysięcy do marca) oraz mieć horyzont czasowy. Gdy już określisz to, co chcesz osiągnąć w nowym roku, zapisz to na kartce. Zapisane cele łatwiej wdrukują się w twoją podświadomość.

2. Następnie przygotuj kartkę brystolu, wstążki, guziki, stare przypinki, aplikacje, wsuwki i co tam jeszcze znajdziesz w krawieckim przyborniku. Potem wysyp wszystko na stół, połóż kartkę na środku, i mając w głowie swoje cele, zwizualizuj je za pomocą przedmiotów z przybornika.

3. Puść wodze fantazji i staraj się drobiazgom rozrzuconym na stole nadać jakieś własne znaczenie. Na przykład jeśli marzysz o podróży do Paryża z ukochaną osobą, skonstruuj wieżę Eiffla z wsuwki (będzie symbolem stolicy Francji), głowę swoją i ukochanego z guzików, a reszty ciała ze wstążek. Zupełnie jakbyś był dzieckiem. Wybrane elementy możesz do kartki przyklejać albo przyszywać nićmi.

reklama


4. Na jednej kartce zgromadź wszystkie swoje postanowienia, umieszczając je w logicznym porządku (np. najpierw „malujesz" to, jak zarabiasz 10 tysięcy, potem podróż, na którą te pieniądze będą ci potrzebne). Gdy już wykleisz swoją mapę marzeń i postanowień, umieść ją w miejscu, gdzie codziennie będziesz na nią patrzeć (by było ci łatwiej, możesz ją oprawić w jakąś ramkę i powiesić na ścianie albo postawić przy łóżku).

5. Aby twoje pragnienia się spełniły, codziennie przez kilka minut patrz na mapę i głośno powtarzaj swoje cele. Pamiętaj jednak, że muszą one być pozytywne i w czasie teraźniejszym, zupełnie tak jakby to już się wydarzyło. W ich określeniu nie może się znaleźć słowo „nie"(np. zamiast „Nie palę" należy mowić „Jestem wolny od papierosów". Zamiast „Nie jestem gruby" należy mówić „Jestem szczupły" itp.

To bardzo ważne, bowiem tylko pozytywne afirmacje, powtarzane przez miesiąc, mogą zaprogramować cię na pozytywne zmiany!!

WR
fot. shutterstock

Źródło: Wróżka nr 12/2014
Tagi:
Już w kioskach: 2019


Pozostań z nami w kontakcie

mail fb pic YouTube

Wydanie specjalne 1/2020