Boso znaczy zdrowo!

Chcesz poczuć się lepiej? Chodź bez butów! Podłączysz swój organizm do nieograniczonej energii, która płynie z ziemi.

Boso znaczy zdrowo!

 

Czy wiesz, że powierzchnia naszej planety ma ujemny potencjał elektryczny? Natomiast ludzkie ciało, przez kontakt z wynalazkami cywilizacji (komputerami, telewizorami, sztucznymi tkaninami), jest coraz częściej naładowane dodatnio, czyli zabójczo dla żywych istot. Na szczęście styczność z ziemią, zwłaszcza wilgotną, powoduje wymianę jonów.

Osiągamy w ten sposób naturalny potencjał elektromagnetyczny, najkorzystniejszy dla ludzi. W organizmie następują dobroczynne zmiany elektrofizjologiczne, staje się on zdolny do samouzdrawiania. Takie „uziemienie” poprawia też lepkość krwi, reguluje pracę serca, zmniejsza wytwarzanie kortyzonu (hormonu stresu), koi układ nerwowy, neutralizuje szkodliwe wolne rodniki w naszym organizmie.

Niestety, praktycznie nie chodzimy już boso. Izolują nas od ziemi nie tylko gumowe podeszwy, ale także asfalt i beton. Między innmi przez to szybciej się starzejemy, częściej ulegamy stresom, stanom zapalnym, chorobom z autoagresji.

reklama

10 minut dla zdrowia

 

Wystarczy 10 minut dziennie spaceru boso po łące lub plaży, aby do organizmu napłynęły korzystne dla zdrowia ujemnie naładowane jony. Jednak im częściej będziemy chodzić bez butów (jak nasi przodkowie), tym więcej dostaniemy energii życiowej, a organizm szybciej osiągnie stan harmonii. Powróci prawidłowy rytm biologiczny, poprawią się przepływy krwi i jej ciśnienie, złagodzą bóle mięśni, nasze ciało zacznie się samo regenerować, zwiększy się dopływ tlenu do mózgu, poprawi energia umysłu, zniknie depresja.

Brodzenie w strumyku czy spacer bez butów po mokrej trawie może zapobiegać infekcjom. To nie tylko wakacyjna przyjemność, ale też trening całego systemu odpornościowego do walki z bakteriami.

 

Jak zrobić masaż stóp?

 

Stopę obejmij obiema rękami i delikatnie poruszaj nią w różne strony. Pociągaj za każdy palec, rozluźnij staw skokowy, wykonując kółka raz w lewo, raz w prawo. Rozciągnij skórę na stopie, szczypiąc się w podeszwę. Kciukiem i palcem wskazującym obejmij duży paluch u nogi i masuj go – wierzch, spód oraz boki, omijając paznokieć. Następnie chwyć stopę, by kciuki dotykały podeszwy. Wykonuj nimi koliste ruchy, wolno przesuwając dłonie od palców do pięty.

Nie zapominaj o krawędziach stopy. Żeby było ci wygodniej, uciskaj je kciukiem i palcem wskazującym, tym razem zaczynając od pięty, a kończąc na paluchu. Powtórz tę czynność kilka razy. Wymasuj kostki, przesuwając dookoła nich niezbyt mocno kciukiem. Potem pouciskaj punkty między kostką a piętą, z jednej i z drugiej strony. W każdym z nich zrób kciukiem kilka kółeczek. Zakończ masaż spokojnym głaskaniem stopy od palców aż do samej pięty.

Na ten temat

Tekst: Paweł Anusiewicz

Zdjęcie: Shutterstock

Tagi:
Już w kioskach: 2019


Pozostań z nami w kontakcie

mail fb pic YouTube

Wydanie specjalne 2/2019