Trening zamiast botoksu

Dzięki masażom twarzy można odjąć sobie pięć, a nawet dziesięć lat. To prosty sposób, by zlikwidować zmarszczki i nie pozwolić, by powstawały nowe.


Trening zamiast botoksu

 

Ta sprawdzona metoda wywodzi się z tradycyjnej medycyny chińskiej i japońskiej. Nie tylko likwiduje oznaki starzenia, ale też świetnie wpływa na zdrowie, bo uciskanie punktów na twarzy normalizuje pracę powiązanych z nimi organów. 

Technika masażu polega na mocnym uciskaniu określonych miejsc, co wpływa dobroczynnie na ukrwienie mięśni i skóry, ujędrnia je. Każdy z punktów uciskamy mocno przez 20-30 sekund i gwałtownie puszczamy. W momencie ucisku hamujemy przepływ krwi, a gdy nacisk ustępuje, krew płynie pod większym ciśnieniem. Wypłukuje wtedy złogi z naczynek krwionośnych i usprawnia mikrokrążenie.

 

reklama

Jak wykonać masaż?

 

Przez dwa tygodnie róbmy sobie masaż dwa razy dziennie, rano i wieczorem, a nawet częściej. Potem możemy robić go już tylko profilaktycznie - raz dziennie.

1. Unosimy opadające powieki

Spójrz w lustro i wyobraź sobie, że kreślisz pionową linię przebiegającą przez źrenicę oka. Znajdź punkty, z którymi ta linia przecina się na łuku brwiowym oraz na kości oczodołu pod okiem. Wyznacz je po prawej i po lewej stronie. Palce wskazujące obu dłoni połóż na punktach na łuku brwiowym, palce środkowe na kościach oczodołów. Uciśnij mocno, aż poczujesz ból. Uciskając, policz do trzydziestu i szybko oderwij palce. Już po pierwszym razie powinnaś poczuć, że oczy szerzej Ci się otwierają. Zrób kilka serii.

2. Likwidujemy kurze łapki i pionowe zmarszczki na czole

Palce wskazujące połóż na środku brwi, tam, gdzie pionowa linia biegnąca przez źrenicę przecina się z łukiem brwiowym. Palce środkowe umieść tam, gdzie zaczynają się brwi. Uciśnij mocno, licząc do trzydziestu i szybko puść. Powtórz kilka razy.

3. Wygładzamy bruzdy smutku i opadające kąciki ust 

Stań przed lustrem i wciągnij mocno policzki do wnętrza, wysuwając usta do przodu. Pamiętaj, by nie składać ich jak do pocałunku, bo wtedy robią się zmarszczki. Usta powinny się wysunąć tylko dzięki mocnemu wciągnięciu policzków. Jednocześnie przyciśnij czubek nosa palcem wskazującym i napnij nos. Policz do trzydziestu i puść. Powtórz kilka razy.

4. Robimy lifting

- wersja 1: Połóż trzy palce – wskazujący, środkowy i serdeczny – na linii biegnącej od zewnętrznego kącika oka ku skroniom. Naciśnij, aż wyczujesz pulsowanie. Wtedy, cały czas naciskając, podciągnij skórę lekko w górę. Trzymaj przez 30 sekund do dwóch minut. Puść. Odpocznij chwilę i powtórz dwa trzy razy.

- wersja 2: Cztery palce obu dłoni połóż na szyi na kręgosłupie. Następnie rozsuń dłonie, tak by palce spoczywały na mięśniach biegnących wzdłuż niego. Naciśnij mocno, jednocześnie wszystkimi czterema palcami. Ucisk musi być na tyle mocny, żebyś poczuła pulsowanie. W tym momencie przesuń palce do środka i naciskaj tak przez 30 sekund do dwóch minut.

5. Wygładzamy i wyciągamy szyję

Stań na ugiętych nogach, wypinając pupę (pozycja narciarska). Jedną rękę oprzyj na kręgosłupie lędźwiowym, drugą na mostku, pod obojczykiem. Unieś brodę, wyciągając szyję i naciśnij dłonią na lędźwie, drugą pociągnij w dół mostek. Utrzymaj pozycję 30 sekund. Puść. Powtórz kilka razy

 

Na ten temat

Szybkie sposoby na smukłe biodra

 

1. Uklęknij, opierając się dłońmi o podłogę. Napnij mięśnie brzucha i pośladków. Nogę – ugiętą w kolanie – przesuń najpierw w stronę brzucha, a potem – nie prostując – maksymalnie wychylaj do tyłu – tak by pięta celowała w potylicę. Wolno licz do pięciu. Powtarzaj po 5 razy na każdą nogę.

2. Połóż się na brzuchu, ugnij nogi i unieś tak, by kolana nie dotykały podłogi. Złącz stopy podeszwami i naciskaj jedną na drugą, licząc do pięciu. Wyprostuj nogi, ale nie pozwól im opaść, kilka razy rozsuwaj je i łącz w powietrzu. Powtórz 5 razy.

3. Połóż się na prawym boku, prawą nogę ugnij w kolanie a lewą wyprostowaną – unoś do wysokości biodra i opuszczaj – po 10 razy w górę i dół. Powtórz na lewym boku.


i na szczupłą talię

 

1. Połóż się na plecach, jedną nogę zegnij w kolanie, unieś i chwyć oburącz za udo. W tej pozycji równocześnie unoś tułów (odrywaj łopatki od podłoża) i drugą wyprostowaną nogę kilka centymetrów w górę. Opuszczaj je z powrotem. Powtórz 5 razy, zmieniając nogi.

2. Stań za krzesłem na lekko ugiętych kolanach. Zrób skłon do przodu (plecy i ręce wyprostowane), opierając ręce na oparciu. Następnie odrywaj od niego raz jedną, raz drugą rękę, maksymalnie unosząc ją za siebie i skręcając tułów. Powtórz 10 razy na każdą stronę.

 

Tekst: Paulina Zakrzewska
Fot. Shutterstock

Tagi:
Już w kioskach: 2019


Pozostań z nami w kontakcie

mail fb pic YouTube

Wydanie specjalne 2/2019